Trojfázové a jednofázové asynchronní motory typu TM a JMC

tjam.jpg (18433 bytes)

 

Asynchronní motory řady TM a JMC jsou trojfázové resp. jednofázové asynchronní motory s rotorem nakrátko v krytí IP 54, event. IP 55 s vlastním povrchovým chlazením IC01-41, pro trvalé zatížení  S1.

Kostra motoru je z hliníkové slitiny, zadní ložiskový štít ze šedé litiny,   přední ložiskový štít z hliníkové slitiny, ventilátor a kryt ventilátoru z polypropylenu. Statorový a rotorový svazek je z plechu pro elektrotechniku, válcovaného za studena.

Rotor je dynamicky vyvážen a uložen v zakrytých ložiscích typu 2Z C3.

Izolace vinutí ve třídě F.

Trojfázové motory jsou běžně dodávány pro napětí sítě 400V, 50Hz, jednofázové motory pro napětí 230V, 50 Hz. Na požadavek je možno dodat motory i pro jiné napětí či kmitočet. Výrobce zaručuje spolehlivý chod motorů, není-li kolísání sítě vyšší než 5%, přičemž kolísání kmitočtu nesmí přesáhnout 2%.

Tvary motorů:
-patkový IM B3 (B6-B7-B8-V5-V6); IM 1081
-přírubovýIM B5 (V1-V3); IM 3081 - IM B14A (V18A-V19A); IM 3681- IM B14B (V18B-V19B); IM 3681S
-patkopřírubový IM B34 (V15-V36); IM 2181 - IM B35 (V15-V36); IM 2081

Pracovní podmínky:
- teplota okolí -15oC až + 40oC
- nadmořská výška max. 1000 m
- pracovní prostředí: obyčejné, studené, vlhké, mokré, prašné s prachem nehořlavým, pod přístřeškem

Motory jsou opatřeny jednou ochrannou svorkou, umístěnou uvnitř krytu svorkovnice. Motory jsou provedeny s vnějším nátěrem v barevném odstínu dle RAL. Motory u kterých působí axiální síla na hřídel směrem ven z motoru je nutno objednat v provedení s pevným uchycením ložiska na přední straně.

Jednofázové motory řady JMC mají trvale připojený běhový kondenzátor, který může sestávat i ze dvou kusů. Při chodu naprázdno nebo při malém zatížení však dochází k nadměrnému oteplení vinutí. Doporučujeme proto tyto motory používat pouze při pevném, nerozebíratelném spojení motoru s pohonem.



Tabulky + schémata