Asynchronní motory řady TM a JMC jsou trojfázové resp. jednofázové asynchronní motory s rotorem nakrátko v krytí IP 54, event. IP 55 s vlastním povrchovým chlazením IC01-41, pro trvalé zatížení S1.
Kostra motoru je z hliníkové slitiny, zadní ložiskový štít ze šedé litiny, přední ložiskový štít z hliníkové slitiny, ventilátor a kryt ventilátoru z polypropylenu. Statorový a rotorový svazek je z plechu pro elektrotechniku, válcovaného za studena.
Rotor je dynamicky vyvážen a uložen v zakrytých ložiscích typu 2Z C3.
Izolace vinutí ve třídě F.
Trojfázové motory jsou běžně dodávány pro napětí sítě 400V, 50Hz, jednofázové motory pro napětí 230V, 50 Hz. Na požadavek je možno dodat motory i pro jiné napětí či kmitočet. Výrobce zaručuje spolehlivý chod motorů, není-li kolísání sítě vyšší než 5%, přičemž kolísání kmitočtu nesmí přesáhnout 2%.
Tvary motorů:
-patkový | IM B3 (B6-B7-B8-V5-V6); IM 1081 |
-přírubový | IM B5 (V1-V3); IM 3081 - IM B14A (V18A-V19A); IM 3681- IM B14B (V18B-V19B); IM 3681S |
-patkopřírubový | IM B34 (V15-V36); IM 2181 - IM B35 (V15-V36); IM 2081 |
Motory jsou opatřeny jednou ochrannou svorkou, umístěnou uvnitř krytu svorkovnice. Motory jsou provedeny s vnějším nátěrem v barevném odstínu dle RAL. Motory u kterých působí axiální síla na hřídel směrem ven z motoru je nutno objednat v provedení s pevným uchycením ložiska na přední straně.
Jednofázové motory řady JMC mají trvale připojený běhový kondenzátor, který může sestávat i ze dvou kusů. Při chodu
naprázdno nebo při malém zatížení však dochází k nadměrnému oteplení vinutí. Doporučujeme proto tyto motory používat
pouze při pevném, nerozebíratelném spojení motoru s pohonem.